Tüketici Algıları

Pamuk ve pamuk sürdürülebilirliği ile ilgili tüketici fikirlerine göz atın. Aşağıdaki bağlantıları bulunan her “Insights” sayısının temeli, güvenilir endüstri ve hükümet kaynaklarından ikincil verileri ile desteklenen ve halen devam etmekte olan Cotton Incorporated araştırmalarından toplanan küresel verilerin özel analizidir.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK:
DUYARLI TÜKETİCİLER

Küresel çevresel değişime artan ilgi ile dünyadaki tüketicilerin %86’sı sürdürülebilirlik konusunda endişe duyuyor ve bu endişe büyük oranda geçtiğimiz yılda artmış durumda. Hava kirliliği ve su kalitesi/kıtlığı gibi çevresel konular gündelik yaşamlarını ilgilendirdiğinden, gelişmekte olan pazarlardaki tüketicilerin %93’ü sürdürülebilirlik konusunda endişe duymaktadır. Markalar, çevre için doğal ve güvenli olarak algıladıkları ürünleri sunarak tüketicilerle bir ortaklık kurabilirler.

 

Temel Anlayışlar

  • Sürdürülebilirlik, özellikle Çin, Hindistan ve Meksika gibi gelişmekte olan pazarlardaki tüketiciler için artan bir endişe konusudur ve markaların ürünlerinin çevresel etkilerini ele alma ihtiyacını vurgulamaktadır.
  • Tüketiciler sürdürülebilirliği çevreyi korumak – ya da en azından çevreye zarar vermemek – olarak düşünüyor. “Doğal” olarak tanımlanan ürünler tüketicilere çevre dostu olma sinyallerini verir.
  • Markalar, pamuk gibi doğal liflerden yapılan kıyafetleri pazarlayarak tüketicilerin sürdürülebilirlik konusundaki endişelerine hitap edebilirler.

SÜRDÜRÜLEBİLİR GİYİM

Sürdürülebilirliğe dair endişeler, tüketicilerin dörtte üçünü gıda ve ev eşyaları alışverişi yaparken etkilemekte ve tüketicilerin %61’i, bu durumun giyim alışverişlerini de etkilediğini söylemekte. Kalite, beden ölçülerine uygunluk ve konfor gibi geleneksel satın alma güdüleri en önemli unsurlar olsa da, sürdürülebilirlik, bir marka için ayırt edici bir özellik olabilir. Tüketicinin çevresel kaygılarını ele alarak ve ürününüzün kalitesini ve dayanıklılığını göstererek bunu başarabilirsiniz.

 

Temel Anlayışlar

  • Markalar, kalitelerini, dayanıklılıklarını ve sürdürülebilirliklerini vurgulayarak doğal liflerin tüketiciler tarafından algılanma şekillerinden faydalanabilirler.
  • Pamuk ve diğer doğal lifler, tüketicilerin sürdürülebilirlik algılarında kesin kazananlardır.
  • Markalar, daha sürdürülebilir elyaf seçeneklerini teşvik etmek için mikroelyaf atık gibi sentetik liflere dair yeni gelişen çevresel kaygılar konusunda farkındalık yaratma olanağına sahiptirler.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NE ZAMAN ÖNEMLİDİR?

Sürdürülebilirlikle ilgili endişeler gün geçtikçe artıyor, tüketicilerin %86’sı, sürdürülebilirlikle ilgili alışkanlıklarımızda değişikliğe gitmemiz gerektiğini düşünüyor. Tüketicilerin %95’inin endişeleri, geri dönüşüm ve sürdürülebilir gıda, ev eşyaları ve giyim arayışı gibi sürdürülebilir uygulamalara ve satın alma davranışlarında aksiyona dönüşüyor. Markalar, çevreyi sundukları doğal ürünler ile koruyarak tüketicilerin “doğru olanı yapma” arzuları ile ilişki kurarak öne çıkabilirler.

 

Temel Anlayışlar

  • Tüketiciler, satın alma davranışları da dahil olmak üzere devamlı olarak sürdürülebilir uygulamalarda bulunurlar. Tüketicilerin doğal ürünlere olan ilgileri ile bağlantı kurabilen markalar, geleneksel satın alma güdülerini karşılarken kendilerini ayrı bir yerde konumlandırabilirler.
  • Pazarlamacılar, pamuk ürünlerini “doğru olanı yapmak” veya “dengeli bir yaşam tarzı ile yaşamak” doğrultusunda tüketici motivasyonlarına uygun olarak tanıtabilirler.
  • Tüketiciler, markaların sürdürülebilir giysiler üretmeleri ve bir ürünün sürdürülebilirliğinin en açık işareti olan doğal lifleri ürünlerde görmek konularında güveniyorlar.

Organik Kelimesi Tüketiciler İçin Ne Anlama Geliyor

  • 2018 yılında ABD’de üretilen pamuk, 18.4 milyon geleneksel pamuk ve 23 bin organik pamuk balyasından oluşuyordu.
  • Tüketicilerin %80’i genel olarak pamuk için yüksek kalite beklentilerine sahipken, %66’sı organik pamuk için yüksek kalite beklentilerine sahiptir.
  • Perakende satışta mevcut giyim ürünlerinin %1’inden daha azı “organik” etiketini taşımakta.
  • Tüketicilerin %22’si organik elyaftan yapılmış giysilere daha fazla ödemeye razı görünüyor.
  • Tüketicilerin %6’sı, her zaman veya genellikle organik olarak pazarlanan giysileri satın aldıklarını söylüyor.
  • Organiğin ne anlama geldiği sorulduğunda ise en çok verilen cevaplar şu şekilde:
    • %19 – Doğal
    • %15 – Kimyasal İçermez
    • %10 – Böcek İlacı İçermez
    • %7 – Doğal Malzemeler
    • %7 – Doğal Lifler
  • Her 5 tüketiciden 2’si, tüm organik sembolleri biliyor.
  • Tüketicilerin %35’i, organik elyaftan yapılan giysilerin çok önemli olduğunu söylüyor.
  • %85’i, USDA organik sertifikasının varlığının farkında ve buna dair olumlu bir izlenime sahip.

Tüketici ve Pamuk Hakkında 10 Gerçek

  1. Tüketicilerin %93’ü, daha kaliteli giysilerin pamuk gibi doğal liflerden yapıldığını düşünüyor.
  2. Tüketicilerin %81’i, pamuk/pamuk karışımının en sevdikleri elyaf olduğunu ifade ediyor.
  3. Tüketicilerin %61’i, pamuk gibi doğal liflere daha fazla ödemeye istekli.
  4. Tüketicilerin %81’i, suni ve sentetik lifli giysilere kıyasla en yumuşak giysilerin pamuktan yapılmış olanlar olduğunu söylüyor.
  5. Tüketicilerin %60’ı, iç çamaşırları, çarşaflar ve tişörtler gibi ciltlerine değen ürünlerde pamuk için daha fazla ödeyecekleri düşünüyor.
  6. Tüketicilerin %52’si, pamuktan yapılan spor kıyafetlerini tercih ediyor. Bunun en önemli nedeni, pamuğun rahatlığı, nefes alabilirliği ve yumuşaklığı.
  7. 10 tüketiciden 9’u, kıyafet satın alma kararlarında rahatlığın önemli olduğunu söylerken, %80’i pamuktan yapılmış giysilerin en rahat giysiler olduğunu söylüyor.
  8. Tüketicilerin %90’ı, pamuğun çevre için güvenli olduğunu söylüyor.
  9. Sentetik liflerden yapılan giysilerle karşılaştırıldığında, 10 tüketiciden 8’i pamuklu giysileri güvenilir ve özgün olarak tanımlıyor.
  10. Tüketicilerin %68’i, en iyi gece uykusunun %100 pamuklu çarşaf ve nevresim takımı ile mümkün olduğunu söylüyor.
CLOSE
CLOSE